Spotify formeaza Consiliul pentru sfaturi cu privire la siguranta versus cenzura

Spotify a anuntat, in cursul zilei de luni, ca a creat un nou Consiliu Consultativ pentru Siguranta, format din experti si organizatii, axate pe siguranta in mediul online. Misiunea consiliului „este de a ajuta Spotify sa-si evolueze politicile si produsele intr-un mod sigur”, respectand totusi expresia creatorului. Este o miscare menita sa ajute pe cei de la Spotify sa-si rezolve problemele legate de modul in care libertatea de exprimare este in contradictie cu controlarea eficienta a materialului cel mai inacceptabil sau periculos din serviciul sau. Tensiunea a izbucnit in viziunea publicului la inceputul acestui an, cand dezinformarea COVID-19 pe podcast-ul popular al lui Joe Rogan a incurajat cativa artisti sa-si scoata muzica de pe Spotify in semn de protest fata de aceasta platforma si de modul in care se tolera de catre Spotify dezinformarea prin prisma invitatiilor la podcastul celebrului realizator american. Ca urmare a reactiei lui Rogan, cei de la Spotify au spus ca nu vor sa joace rolul de „cenzor de continut”. Dar și-a publicat public regulile platformei, subliniind ce tipuri de conținut nu sunt permise si a luat alti pasi pentru a familiariza artistii cu regulile platformei si cu modul in care acestea pot fi aplicate fara prea mari controverse in acest sens. 

Spotify, cel mai mare serviciu de streaming atat al ascultatorilor, cat si al abonatilor, se confrunta cu o dilema pe care Facebook, YouTube, Twitter si alti giganti ai internetului s-au straduit sa o rezolve: cum sa echilibreze libertatea de exprimare cu moderarea eficienta a materialului cel mai inacceptabil de pe platformele lor. Este o misiune destul de grea, mai ales avand in vedere faptul ca Spotify nu se ocupa doar de piese, ci si de multe podcasturi in care oamenii care sunt invitati isi pot expune parerea despre un subiect sau altul la modul cel mai sincer, pentru ca, pana la urma, asta inseamna libertatea de exprimare. Reactia artistilor vizavi de actiunile Spotify a fost putin neasteptata, insa de inteles avand in vedere faptul ca pandemia de coronavirus le-a afectat si lor vietile personale si cariera.

Revenind la Spotify si la lupta pentru a crea un echilibru intre aceste libertatea de exprimare si combaterea dezinformarii, in timp ce Facebook si YouTube trebuie sa ia in considerare conținutul de politie incarcat independent de utilizatori la o scara uluitoare, Spotify are doua provocari diferite. In primul rând, incearca sa-si creeze o identitate de neutralitate dupa ce a investit masiv in figuri controversate precum Rogan, un paratrasnet politic al carui acord de exclusivitate cu Spotify a fost estimat la 100 de milioane de dolari. Dar Spotify trebuie, de asemenea, sa navigheze in schimbarea atitudinilor cu privire la comportamentul artistilor, cum ar fi o dezbatere despre Spotify, care include melodiile lui R. Kelly in repertoriul sau, acesta fiind un bine cunoscut traficant sexual condamnat. Iar acest lucru ridica intrebarea in ce masura ar trebui aritstii care sunt prinsi cu fapte penale “pedepsiti” si de catre platformele care le distribuie muzica.

Luni, Spotify a declarat ca multi dintre membrii Consiliului sau consultativ pentru siguranta au oferit deja companiei feedback. Membrii vor consilia echipele Spotify in domenii precum politica, dezvoltarea caracteristicilor de siguranta, echitatea, impactul si cercetarea academica, dar consiliul nu va lua decizii de aplicare cu privire la anumite piese de continut sau de creatori, a spus Spotify. Ideea este ca acest consiliu va ajuta la formarea politicilor la nivel inalt si a proceselor interne ale Spotify, astfel incat politicile sa poata fi aplicate in mod consecvent in intreaga lume, a spus compania, adaugand că consiliul se va extinde cu mai multi membri in cadrul lunilor următoare.