Cele mai periculoase mancaruri pe care iti place sa le consumi

Sincer, in alimentatia zilnica a unui om sunt putine mancaruri sau bauturi despre care mai poti spune ca sunt 100% sanatoase. Pana si legumele si fructele, atat timp cat sunt luate din comert, contin ingrasaminte chimice si aditivi. Pentru ca, dupa cum bine stim, in comert conteaza cantitatea, nu calitatea. Iar asta inseamna ca legumele si fructele accesibile la un pret mai mic nu au cea mai buna calitate pentru ca sunt facute sa fie produse en-gros. Desigur, sunt si in comert fructe si legume mai sanatoase, doar ca sunt mai scumpe pentru faptul ca se pune accent si pe calitate si pe cantitate in productia acestora. Nici macar legumele sau fructele din piata nu mai sunt atat de naturale pentru ca o multime de producatori incep sa apeleze din ce in ce mai des la ingrasaminte chimice pentru ca acestea sa creasca mai repede. Doar e nevoie de marfa pentru a te putea prezenta la taraba. Marfa din aia “care se cauta”. 

Toate astea fiind spuse, sunt unele alimente care sunt mai toxice si mai periculoase pentru organismul unei persoane decat altele. Desigur, reductia consumului este recomandata, insa pana la urma este alegerea fiecaruia cat de sanatos isi doreste sa manance sau daca vrea sa “bage in el” doar mancaruri de fast-food, sucuri acidulate, prajituri si alte mofturi pe care altii nu si le permit. Din diferite motive (deobicei BMW din 2005 in parcarea unui bloc mizer, dar asta e cu totul alta poveste). 

Intre aceste alimente, cele mai daunatoare sunt bauturi de consum, nu mancaruri. Si anume, bauturile carbogazoase sau sucurile acidulate precum Fanta, Sprite sau Coca-Cola. In special Coca-Cola in cantitati mari ingrasa, dar am vorbit intr-un articol precedent legat de lifestyle despre efectele pe care le resimti in primele 10 minute dupa ce consumi o doza de cola (care este totusi o bautura energizanta datorita continutului de cafeina si daunatoare din cauza continutului si mai ridicat de zahar). Cu alte cuvinte, sunt daunatoare pentru canitatea mare de zahar. Si poate pentru ca din Sprite amestecat cu sirop de tuse si ursuleti de jeleu poti face una dintre cele mai adictive bauturi create vreodata. 

In al doilea rand, majoritatea pizzelor servite la restaurante sau pizzerii. Pentru ca pe langa aluat, contin doze mari de alimente procesate, iar carnea si legumele nu sunt de cea mai buna calitate. Aici ai o alternativa, poti sa-ti faci pizza cumparandu-ti singur aluatul si adaugand exact canitatea de alimente pe care ti-o doresti. Iese putin mai sanatos decat daca cumperi una din comert. 

Prajiturile, fursecurile, placintele si produsele de patiserie se incadreaza si ele perfect in aceasta categorie. Versiunile ambalate sunt realizate in general cu cantitati mari de zahar rafinat, faina de grau rafinata si grasimi in plus. Cateodata aceste grasimi depasesc numarul recomandat de consum al unui organism. 

Cartofii prajiti se incadreaza si ei pentru continutul mare de ulei pe care il au (dar si pentru ca acel ulei este refolosit de o gramada de ori si asta o stiu pentru ca am lucrat la McDonalds la cartofi). Painea alba se incadreaza pentru rezidurile din faina de grau rafinata cu care este coapta.