Apple isi extinde programul de reparatii la aproape 1.000 de magazine Best Buy din SUA

Miercuri, Apple a anuntat ca isi va extinde programul de reparatii cu ajutorul Best Buy, oferind suport certificat pentru aproape 1000 de magazine Best Buy din SUA, acestea avand permisiunea oficiala din partea companiei americane de a repara un iPhone. Reparatiile vor fi sustinute direct de Apple, producatorul de iPhone considerand faptul ca Geek Squad de la Best Buy are “aproape 7.600 de noi tehnicieni certificati de Apple care sunt pregatiti sa realizeze reparatii pentru iPhone sau sa indeplineasca servicii pentru alte produse Apple”. Nu este primul parteneriat intre cele doua companii privind reparatia unor dispozitive realizate de Apple. BestBuy si Apple au mai colaborat si in 2017 pentru ca echipa tehnica a celor de la BestBuy sa aduca masinile de reparatie pentru ecranele Apple iPhone in magazinele Best Buy. De altfel, BestBuy este unul dintre singurele service-uri autorizate carora Apple le-a permis sa repare iPhone-uri, o multime de alte service-uri mai mici trebuind sa-si castige acest drept in instanta impotriva avocatilor gigantului tehnic. Si da, Apple a pierdut unele dintre aceste procese.

“Daca un client are nevoie vreodata sa-si repare produsele, vrem sa se simta increzator ca reparatiile se fac in conditii de siguranta si in mod corect”, a declarat Tara Bunch, vicepresedinte AppleCare, o filiala a Apple, concentrata pe siguranta dispozitivelor mobile. “Intotdeauna ne uitam la modul în care putem extinde in mod credibil reteaua noastra de tehnicieni instruiti si suntem incantati sa colaboram cu fiecare magazin Best Buy, astfel incat este chiar mai usor pentru clientii nostri sa gaseasca o locatie de reparatii autorizate in apropierea lor”.

Mutarea va aduce, de asemenea, mai multe reparații certificate de Apple pentru statele care nu detin Apple Stores, inclusiv Dakota de Nord, Dakota de Sud, Montana, Vermont, Virginia de Vest si Wyoming. Ceea ce este o politica suficient de ciudata din partea Apple. Un iPhone pare a fi proiectat exact pentru a nu rezista prea mult timp, ceea ce inseamna ca va trebui sa-l duci ori la reparat, ori sa-ti cumperi unul nou. Iar pretul unei reparatii este cam cat pretul unui telefon nou. In multe instante, Apple Store chiar a refuzat sa primeasca unele iPhone-uri, despre care spuneau ca erau stricate iremediabil. Ulterior, unele dintre acele iPhone-uri au fost reparate la alte service-uri, si functionau perfect. Sunt aceleasi service-uri pe care compania americana le-a dat in judecata in anumite tari. 

Genul de service-uri care realizeaza reparatii doar pentru iPhone-uri au inceput sa apara si in Romania, insa se gasesc cel mai des la Bucuresti. In alte orase ale tarii, sunt mai rare, si este posibil sa nu aiba o clientela atat de mare. Cu toate ca unii imbratiseaza foamea pentru a cumpara un iPhone, asta nu inseamna ca il si sparg atat de frecvent incat sa aiba nevoie de reparatii.

Revenind la subiect, atunci cand combina expansiunea magazinelor Best Buy cu furnizorii de servicii autorizati existenți si cu magazinele Apple Store, cei de la Apple sustin ca in prezent 8 din 10 clienti din America sunt la 20 de minute de o locatie care sa-i poata ajuta sa-si repare telefoanele.