Spotify raspunde celor de la Apple

Conflictul dintre Spotify si Apple pare ca nu se mai termina. Potrivit Variety, reprezentantii celor de la Spotify au numit Apple o companie “monopolista” si au sustinut faptul ca raspunsul companiei producatoare de dispozitive electronice in legatura cu acest proces a fost “in intregime in conformitate cu asteptarile (n.r celor de la Spotify)”. Este cea mai recenta declaratia in scandalul public dintre cele doua companii, si pare ca solutionarea acestui litigiu este departe. Cel mai rau fapt este ca intreg scandalul afecteaza, in mare parte, utilizatorii de iPhone si ai altor dispozitive Apple care asculta muzica prin intermediul aplicatiei respective.

Dupa cum am mai mentionat in ultimele articole, Spotify a luat, recent, decizia de a depune o plangere impotriva Apple la Comisia Europeana, intemeiata pe concurenta neloiala. Astfel, Spotify a acuzat Apple pentru faptul ca marginalizeaza utilizarea aplicatiei pe dispozitivele sale, astfel incat, pe iPhone, utilizatorii nu se pot transforma aplicatiile alternative in aplicatii implicite, lucru care afecteaza serviciul de muzica, deoarece, potrivit companiei, functia Siri a iPhone nu va reda nici o melodie pe Spotify, insa nu sunt probleme cand vine vorba ca aceeasi melodie sa fie redata in Apple Music. De asemenea, Spotify a mai acuzat Apple ca  ofera abonamente pentru aplicatiile listate in App Store, conditionand companiile dezvoltatoare de aplicatii sa plateasca o anumita suma pentru a utiliza serviciul, abonamente pentru care compania americana percepe un comision de 30%. In esenta, cei de la Spotify s-au plans de faptul ca sunt la mila restrictiilor tehnice ale Apple si au lansat si un site, numit Time to Play Fair, unde si-au prezentat plangerile impotriva companiei americane.

Apple a raspuns acestor acuzatii printr-o declaratie in care sustine faptul ca “Spotify vrea toate avantajele unei aplicatii gratuite fara a fi gratuita”. Potrivit reprezentatilor companiei, Apple nu a impiedicat niciodata Spotify sa isi actualizeze aplicatia si ca 84% din aplicatiile din magazinul mobil nu platesc nimic companiei din Cupertino atunci cand sunt descarcate sau utilizate.

In ultimele sale declaratii pe aceasta tema, reprezenantii Spotify au sustinut ca “fiecare companie monopolista va sugera ca nu facut nimic rau si va sustine ca are cele mai bune politici cu privire la interese concurentilor si consumatorilor”, si a reiterat faptul ca politica Apple dauneaza, in primul rand, utilizatorilor. “Acest lucru este evident in convingerea Apple că utilizatorii Spotify pe iOS sunt clientii Apple si nu clientii Spotify, lucru care reprezinta baza problemei cu Apple”. Intr-adevar, dupa cum am mentionat mai sus, utilizatorii au cel mai mult de pierdut din acest conflict intre cele doua companii, iar politica celor de la Apple, fundamental, nu este atat de diferita fata de politica Microsoft in scandalul anti-trust de acum 20 de ani, sau de cea a Google in cel de anul trecut. Lucru care poate aduce companiei din Copertino pierderi uriase in cazul in care verdictul va fi unul pozitiv celor de la Spotify.

Miercuri, Comisia Europeana a confirmat publicatiei The Wall Street Journal ca a inregistrat reclamatia celor de la Spotify si ca analizeaza cazul pentru a da un verdict.